mandag 3. mai 2010

Kap 5

Dette kapittelet handler om hvordan vi i samfunnet blir påvirket av ulike mediekanaler som tv, spill, reklame og diverse ting. Sannheten er at vi blir påvirket etter hvordan vi selv er, og hvor troverdig vi tror noe er. Ta for eksempel dataspill. Det er bevist at unge kan bli påvirket av voldspill, men det er de som lever under dårlige vilkår og som kanskje er dårlig oppvokst som tar dette videre, og bruker volden han lærer i spill, i virkeligheten. Miljø har mye å si hvordan du blir utviklet og hva du tenker og hvilken oppfatning du får av virkeligheten.
Når Web 2.0 kom, har hele verden fått muligheten til å bli med på å påvirke omverdenen. Youtube er et stort eksempel på dette som blir nevnt i boka.

1 kommentar:

Esteban Panza sa...

Det er en oppsummering, men du bør skrive en tittel som passer til temaet. Å skrive kap. 5 forteller leseren ingenting.